Africa Night
07 February 2012, 00:56:49 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length

Home   Help Games Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3   Go Down
  Print  
Author Topic: Africa Night mei 2010  (Read 785 times)
ilse Topic starter
Africa Night Guru

Belgie Belgie

Sagittarius

« on: 16 May 2010, 22:19:04 »
ReplyReply

Gisteren was ik er terug bij, na 5 maanden afwezigheid Cheesy
Wat ben ik blij dat ik doorgezet heb en niet zoals elke keer de voorbije maanden één van de wel 10 mogelijke redenen (lees uitvluchten) aangegrepen heb om thuis te blijven sun
ik MOEST er bij zijn, net hetzelfde gevoel als april vorig jaar toen ik er de eerste keer (ook alleen) aan gewiebeld kwam.

Ik kwam met weinig verwachtingen maar heb me héél goed geamuseerd Party  zodra ik in het rijtje buiten stond aan te schuiven verdwenen al mijn kleine zorgjes voor héél de avond uit m'n hoofd...straf hé!
ilse Topic starter
Africa Night Guru

Belgie Belgie

Sagittarius

« Reply #1 on: 16 May 2010, 23:39:48 »
ReplyReply

En wat ik nog vergeet! 'Twas ook heel tof een paar dames hier van 't forum in 't echt te mogen leren kennen Wave, wel spijtig dat ik Bianca en de dame met de moeilijke naam (nu moet ik eigenlijk terug in de andere onderwerpen gaan kijken maar doe ik lekker niet Tongue) , ik waag me aan 'n gokje... Mgawaza niet gezien heb, ben erg nieuwsgierig hoe ze eruit zien.  Cheesy
ilse Topic starter
Africa Night Guru

Belgie Belgie

Sagittarius

« Reply #2 on: 16 May 2010, 23:41:20 »
ReplyReply

Mwangaza  deuk
Naija
Africa Night Legend
**

Nederland Nederland

Actions speak louder than words.

« Reply #3 on: 17 May 2010, 00:53:29 »
ReplyReply

Wink  Wave
african-goddess
Guest
« Reply #4 on: 17 May 2010, 09:07:28 »
ReplyReply

Het was inderdaad gezellig.
Monique
Global Moderator

Nederland Nederland

Pisces

Amor Fati

kayuz
« Reply #5 on: 17 May 2010, 14:34:54 »
ReplyReply

Het was leuk om jou weer eens te zien Ilse. Zo zie je maar weer, bij AN ben je nooit alleen.

mwangaza
Africa Night Legend
**

Nederland Nederland

Leo

« Reply #6 on: 17 May 2010, 20:35:25 »
ReplyReply

Oh waarom heb ik niemand gezien van jullie  Sad
Alleen Monique dan  Grin maar ja daarvan weet ik hoe ze er uit ziet Wink

Kan ik volgende keer niet gewoon ook voor komen in het rijtje van personen die gezien en herkend zijn?!
Ik zal de volgende keer mijn haar zo doen  Afro al is dat lastig want ik ben geen Afro...

Maar back to the evening.
Het was druk, heel druk! Heel warm ook! Was blij met buiten zodat ik naar adem kon happen.
Beetje veel senegalese muziek, werd er een beetje gaar van. Lijkt wel alsof die nummers 10 min duren en de rest maar 3 ofzo. Maar dat is persoonlijk.

Heb me prima vermaakt like always....op naar juni

- - always be pure, simple and honest - -
ilse Topic starter
Africa Night Guru

Belgie Belgie

Sagittarius

« Reply #7 on: 17 May 2010, 21:37:17 »
ReplyReply

Hey Mwangaza, ik had je graag ontmoet en ben erg benieuwd hoor hoe je'r uitziet, volgende keer kunnen we misschien een roos opsteken ofzo  Wink maar over die muziek seg, ik denk dat 't héél moeilijk is de perfecte mix te maken zodat 100 mensen er allemaal even enthousiast over zijn......ik doe alvast m'n petje af voor onze DJ's  || en misschien als je't héél lief vraagt aan hen  <> krijg je in juni toch nog jouw gevraagde plaatje te horen
mwangaza
Africa Night Legend
**

Nederland Nederland

Leo

« Reply #8 on: 17 May 2010, 22:49:07 »
ReplyReply

Ik ben een en al liefheid dus dat moet goed komen  Grin

En ik ben ook supertrots op de DJ's  Cheesy

- - always be pure, simple and honest - -
lakyshah
Guest
« Reply #9 on: 18 May 2010, 01:08:20 »
ReplyReply

Africa night mei Tilburg was goed. Lekker vol. Maar het muziek was weer tegen gevallen. Er zijn zoveel goede Afrikaanse liederen die worden niet gedraaid. Er moet meer R&B, Soul, Bubbling en Zouk gespeeld worden.
Maar voor de rest hebben wij wel genoten.  Grin
Kilimanjara
Africa Night Guru

Nederland Nederland

JB mpiana is mijn liefje

« Reply #10 on: 18 May 2010, 17:55:29 »
ReplyReply

Met 2 vriendinnen en 2 vrienden reed ik richting Tilburg. Ik was slechts eenmaal in de Bosvreugd geweest en dit werd dus de 2e keer. Spannend! Zeker op een nieuwe lokatie. Bij aankomst viel ons op dat op het parkeerterrein geen muziek te horen was. Goede geluidsisolatie dus. Bij binnenkomst moesten we wennen aan een aantal zaken (beveiligingsmannen die in onze rommelige tassen keken, muntjes, en vooral de grote ruimte).

Helaas kreeg 1 van mijn vrienden tot 3 maal toe een por in het gezicht van een dansend stel zonder dat zij excuses maakten of wat verderop gingen dansen. Dat was wel jammer. Hij ging toen maar aan de kant staan voordat hij naar eigen zeggen 'door het lint zou gaan'. Ook werd een vriendin die gewoon aan de kant stond er van beticht door een dame dat zij die dame's vriend stond te 'checken', hetgeen niet zo was.

Verder waren er wat opdringerige heren en konden wij niet in onze 'dance trance' komen omdat we steeds werden gevraagd 'hoe heet je', 'waar kom je vandaan', 'nee, ik bedoel uit welk land' ''ben je [vul in nationaliteit]?' of ben je [vul in inwoner van een heel werelddeel]?'  'O, ik dacht dat je [vul in nationaliteit] was, 'spreek je Frans', 'spreek je Engels', 'ben je hier alleen', 'is je vriend ook hier', 'ga je nu al weg?'...
Op een gegeven moment beantwoordden wij deze vragen met een glimlach en gaven wij geen antwoord meer.

Een paar keer stond ik te dansen terwijl ik mijn ogen in de lucht gooide denkend 'hoe kom ik hier vanaf, zal blij zijn als het nummer afgelopen is'. Het is niet dat wij kapsones hebben, maar wij komen voor de ambiance, het genieten van de muziek, het bewegen en niet voor smalltalk of om iemand te 'scoren'.

Ik heb met wat heren gedanst waarvan de een me te slapjes vasthield en de ander juist te stevig beetpakte maar dat terzijde.
Een vriendin probeerde me nog te koppelen aan een man met dreads, maar ondanks dat 'the object of my affection' dreads heeft wil dat niet zeggen dat ik alle mannen met dreads intrigerend vind. Nope.

Leuk om al die mensen van diverse pluimage te zien, met diverse kledingstylen, heb mezelf ook al op de foto's gezien ondanks dat ik dat vreselijk vind maar ik zag geloof ik wel 3 mensen met een fotocamera (uiteraard was dat niet allemaal voor op deze site neem ik aan). Geen ontkomen aan dus.

Aziz draaide helaas weinig ndombolo, althans toen ik er was,  maar evengoed wel prima. Een aantal nummers die ik gehoord heb:
Suavemente besa me, Abibou van Africando, Move Bitch van ludacris, Africa Africa van Salif Keita, Nwa Baby, Tuintje in mijn Hart, Carolina, nog een nummer van Sekouba Bambino (was blij verrast want zo vaak hoor ik hem niet voor bij komen) en Zamina van Shakira.

Om 02.00 uur vertrokken we en in de auto terug hielden wij nog een afterparty met keiharde Zumba-muziek. Voordat we het wisten waren we thuis.

Al met al mooie lokatie en goed georganiseerd. En dat al 12 jaar. Complimenten voor die commitment. Ik doe het niet na.

Soukousdansen is niets anders dan de dans dansen die bij het nummer hoort Smiley
Dance like no one is watching
African music no. 1
Femi
Africa Night Legend
**

Nigeria Nigeria

Gemini

Omega

africanight
« Reply #11 on: 18 May 2010, 20:29:03 »
ReplyReply

Helaas kreeg 1 van mijn vrienden tot 3 maal toe een por in het gezicht van een dansend stel zonder dat zij excuses maakten of wat verderop gingen dansen. Dat was wel jammer. Hij ging toen maar aan de kant staan voordat hij naar eigen zeggen 'door het lint zou gaan'. Ook werd een vriendin die gewoon aan de kant stond er van beticht door een dame dat zij die dame's vriend stond te 'checken', hetgeen niet zo was.

Dit is een van de redenen dat een te drukke Africa Night, zoals afgelopen zaterdag, niet mijn voorkeur heeft. Dan is het predicaat "dansavond" niet meer van toepassing. Als het te druk is, is er weinig ruimte om te dansen en gaat iedereen als het ware, zijn/haar ruimte afbakenen en verdedigen. Dan komt het beest in de mens naar voren en krijg je mensen die gewoon raar gaan doen. Wat ik nooit heb kunnen begrijpen, is dat mensen op drukte kicken. Word of mouth - "Oh het is daar altijd druk!" Dan zie je iedereen daar naartoe gaan. Geef mij altijd Africa Night Rotterdam. Het is druk zonder de te. Maar dan is dat voor de meesten ook weer niet gezellig! Mensen, dat zijn rare wezens! Wellicht is Africa Night Rotterdam wel iets voor jou?

Ik heb met wat heren gedanst waarvan de een me te slapjes vasthield en de ander juist te stevig beetpakte maar dat terzijde.

Vrouwen toch! Mannen kunnen geen gedachten lezen hoor. Wij doen ons best. Maar wij hebben jullie hulp nodig. Als ik jou was geweest, had ik aan de mannen laten zien hoe ik graag vastgehouden had willen worden! Vrouwen wij hebben jullie hulp soms nodig hoor!

Om 02.00 uur vertrokken we en in de auto terug hielden wij nog een afterparty met keiharde Zumba-muziek. Voordat we het wisten waren we thuis.

Ik heb je zien vertrekken en dacht toen al aan jouw blik te zien, dat het jou tegen was gevallen. Ik wou je toen nog wat vragen. Maar ik heb mijn lesje geleerd, toen ik ooit met jou danste; praat nooit met Kilimanjara waar muziek is!

Ik vond het wel tof om jou weer eens bij Africa Night te zien.  ||

PS. De vragen die ik wou stellen, heb je hier uitgebreid beantwoord.  Rasta

Alles over mode vind je op mode.kayuz.nl

A diamond is merely a lump of coal that did well under pressure.
Pages: [1] 2 3   Go Up
  Print  

Jump to:  

Permissions
You can't post new topics.
You can't post replies.
You can't post attachments.
You can't modify your posts.

BBCode Enabled
Smilies Enabled
[img] Enabled
HTML Disabled

Startpagina Afrika | Website Africa Night | Blog (Nederlands) | Blog (Engels) | Africa Night Hyves | KayuZ.nl | Africa Links